Convenience produkter er fast inventar i danskernes hverdag

02. marts 2016

Convenience produkter, dvs. fødevarer og madløsninger med et færdiglavet eller tidsbesparende element, buldrer frem og er en værdsat, udstrakt hånd til danskerne, når sulten skal stilles. Ny undersøgelse viser dog, at convenience fødevarerne har deres største force og fremtid, når de kan lette og ikke erstatte madlavningen.

Hovedpointer fra analysen:

  • 59% af danskerne laver mad fra bunden til aftensmad
  • 13% spiser rester til aftensmad
  • 56% af danskerne føler ikke at de har tid nok til at nå alle de ting som de gerne vil i dagligdagen 
  • Take away er den convenience type der har størst udbredelse og 63% benytter muligheden for take away 
  • Frisksnittede grøntsager, færdig sovs og take away er de tre convenience produkter som danskerne bruger mest 
  • De primære årsager til at danskerne bruger convenience produkter er, at de er nemme at tilberede og hurtige at lave 
  • Danskernes holdning til færdigretter er i overvejende grad præget af negative associationer såsom højt indhold af unaturlige ingredienser/tilsætningsstoffer og lav kvalitet 

Se de seneste analyser om danskernes adfærd…