Potentiale for øget salg af frugt og grønt

12. juni 2015

En ny undersøgelse blandt butikskunder på indkøbstur, udpeger en række konkrete tiltag, der kan øge salget af frugt- og grønt i dagligvarebutikkerne.

Hovedpointer fra undersøgelsen:

  • Der er potentiale i at øge salget af frugt og grønt ved at involvere kunderne mere i frugt- og grøntafdelingen
  • Ca. 30% af de kunder der passerer frugt- og grøntafdelingen stopper op for at kigge på varerne
  • Ca. 95% af de der stopper op for at kigge på varerne køber også noget 
  • Der er altså potentiale i at øge "stop-op" effekten for frugt og grønt
  • Undersøgelsen viser at indkøb i frugt- og grøntafdelingen ikke er kendetegnet af impulskøb
  • Jo nemmere det er for kunderne at finde hvad de søger, jo mere køber de 
  • 83% af kunderne i frugt- og grøntafdelingen mener, at udseendet af frugt- og grøntafdelingen spiller en stor rolle i valget af hvilken dagligvarebutik man handler i 

Se de seneste analyser om fødevarer…