Markedsandelen for fersk kød og fjerkræ i 2014

16. april 2014

Omkring 3000 udvalgte husstande indberetter data til GfK ConsumerScan. GfK's tal dækker indkøb til private hjem, og dermed ikke hvad der købes af restauranter, institutioner o.l. Husstandenes indberettede tal er anslået til at indeholde ca. 80% af det reelle indkøb.

Hovedpointer:

  • Markedsandelen for fersk kød og fjerkræ i 2014: 40% grisekød, 29% fjerkræ, 26% oksekød 
  • Hakket oksekød udgør 67% af det totale indkøb af oksekød 
  • Hakket grisekød udgør 23% af det totale indkøb af grisekød 
  • Hakket kalvekød udgør 54% af det totale indkøb af kalvekød 
  • Hakket grisekød er den mest populære grisekødsudskæring efterfulgt af grisekam
  • Hakket oksekød er den mest populære oksekødsudskæring efterfulgt oksesteg

Se de seneste analyser om fødevarer