Kalvekød har et stort uudnyttet potentiale
26. februar 2018
Kalvekød har en nicheplads i de danske kølediske med 2,6% af danske husstandes samlede indkøb af fersk kød. Landbrug & Fødevarer kigger i denne analyse nærmere på danskernes
forbrug af kalvekød.
Hovedpointer fra analysen:
- Kalvekød udgør 2,6% af danske husstandes samlede indkøb af fersk kød
- Antallet af husstande der køber kalvekød er faldende fordi forbrugerne har svært ved at finde kalvekød i kølediskene og de ved ikke hvad de skal gøre med det når de kommer hjem
- Den typiske forbruger er 50+ år, bosiddende på Fyn og Sjælland, og er i overvejende grad to personer i husstanden
- Madarketypen "Idealisterne" synes godt om kalvekødet
- Kalvekød er et alternativ der passer ind i forbrugernes behov: det er lyst og fedtfattigt, passer til meget grønt og er nemt at tilberede