Indkøbslisten flytter over på mobiltelefonen
21. marts 2019
Landbrug & Fødevarer har undersøgt de danske forbrugeres adfærd omkring indkøb af mad og drikke, og hvad danskerne bruger mobiltelefonen til på indkøbsturen.
Highlights:
- Tre ud af fire danskere bruger en indkøbsliste, når de køber mad og
drikke til husstanden - Hver femte anvendte mobilen på deres seneste indkøbstur, og den bruges især som indkøbsliste
- Der er stor forskel på unge og ældre, da mobilen langt oftere anvendes
af de 18-35 årige frem for de 50-70 årige på indkøbsturen - Beslutningshierarkiet for køb af kød er: 1. Kødtype, 2. pris og på delt 3.
plads henholdsvis kvaliteten af kødet og holdbarheden - Et flertal blandt forbrugerne synes, at der bør sættes dansk flag på danske varer for at gøre det lettere at skelne mellem forskellige typer af kødprodukter
- I fremtiden kommer forbrugerne formentlig til at google endnu mere efter
opskrifter på indkøbsturen og efterspørge nye typer af emballager