Indkøbslisten flytter over på mobiltelefonen

21. marts 2019

Landbrug & Fødevarer har undersøgt de danske forbrugeres adfærd omkring indkøb af mad og drikke, og hvad danskerne bruger mobiltelefonen til på indkøbsturen.

Highlights:

  • Tre ud af fire danskere bruger en indkøbsliste, når de køber mad og
    drikke til husstanden
  • Hver femte anvendte mobilen på deres seneste indkøbstur, og den bruges især som indkøbsliste
  • Der er stor forskel på unge og ældre, da mobilen langt oftere anvendes
    af de 18-35 årige frem for de 50-70 årige på indkøbsturen
  • Beslutningshierarkiet for køb af kød er: 1. Kødtype, 2. pris og på delt 3.
    plads henholdsvis kvaliteten af kødet og holdbarheden
  • Et flertal blandt forbrugerne synes, at der bør sættes dansk flag på danske varer for at gøre det lettere at skelne mellem forskellige typer af kødprodukter
  • I fremtiden kommer forbrugerne formentlig til at google endnu mere efter
    opskrifter på indkøbsturen og efterspørge nye typer af emballager

Se de seneste analyser om indkøbsvaner…